Zakresy czynności:

Dział administracyjno-gospodarczy zajmuje się sprawami:
  • prowadzenie spraw pracowniczych, w tym akt osobowych, ewidencji czasu pracy, list obecności, ewidencji wyjść w czasie pracy, spraw socjalnych, kierowanie na badania profilaktyczne i szkolenia
  • prowadzenie ewidencji mienia powierzonego pracownikom z obowiązkiem zwrotu lub do wyliczenia się
  • prowadzenie spraw z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, w tym organizacja szkoleń, nadzór nad prawidłowością wyposażenia i ochrony osobistej pracowników, wykonywanie nakazów, wystąpień, decyzji i zarządzeń wydawanych przez organy nad warunkami pracy
  • obsługa sekretariatu
  • przyjmowanie i wysyłanie korespondencji oraz innych przesyłek
  • przygotowywanie dokumentacji i korespondencji
  • prowadzenie ewidencji korespondencji
  • prowadzenie całości spraw związanych z eksploatacją urządzeń, śródków transportowych i maszyn
  • prowadzenie prac z zakresu ochrony p-pożarowej
  • prowadzenie archiwum ZDP
  • zamawianie i dokonywanie zakupów materiałów i sprzętu dla potrzeb działalności ZDP
  • prowadzenie spraw administracyjno-gospodarczych związanych z użytkowaniem przez ZDP budynków, placów i pomieszczeń (nadzór, zabezpieczenie mienia, utrzymanie w odpowiednim stanie)
  • prowadzenie i dokonywanie wpisów do książek obiektu budowlanego
  • prowadzenie całości spraw związanych z ubezpieczeniem majątku użytkowanego przez ZDP
  • prowadzenie magazynu materiałów jednostki
  • prowadzenie spraw o odszkodowanie z odpowiedzialności cywilnej za szkody wynikłe w związku z zarządzaniem drogami powiatowymi
Dział zamówień publicznych zajmuje się sprawami:
  • organizowanie przetargów zgodnie z ustawą Prawo Zamówień Publicznych
  • prowadzenie pozostałych form zakupu materiałów i usług objętych ustawą Prawo Zamówień Publicznych
  • sporządzanie umów z wykonawcami
  • realizacja pozostałych zadań wynikającyh z ustawy PZP i innych przepisów w zakresie zamówień publicznych
  • prowadzenie rejestru umów
  • prowadzenie zadań związanych z aktualizacją strony internetowej www.zdp.tgory.pl oraz www.zdp.bip.info.pl w zakresie wynikającym z ustawy Prawo Zamówień Publicznych
Dział planowania i nadzoru zajmuje się sprawami:
  • przygotowywanie planów rzeczowych i finansowych budowy, modernizacji i remontów dróg oraz drogowych obiektów mostowych
  • opracowywanie projektów planów rozwoju sieci drogowej
  • prowadzenie wstępnych przedmiarów robót
  • odbiór i weryfikacja opracowywanych dokumentacji technicznych na zadania drogowe
  • przekazywanie terenów budowy, kontrola nad przestrzeganiem zakresu zleconych robót, kontrola nad prawidłowością zabezpieczenia robót, udział w odbiorach robót
  • dokonywanie odbiorów robót dot. budowy, przebudowy, remontów i bieżącego utrzymania dróg i obiektów inżynierskich
  • dokonywanie kontroli obmiarów wykonanych robót, kosztorysów powykonawczych wraz z dokumentacją budowy (robót)
  • kontrola prawidłowości wykonanych robót prowadzonych przez obcych inwestorów w pasach drogowych
  • prowadzenie kontroli gwarancyjnych wykonanych robót drogowych
  • przygotowywanie danych do planowania, analizy i sprawozdawczości projektów finansowych z wykorzystaniem funduszy zewnętrznych
  • prowadzenie ewidencji zleconych robót drogowych
Dział utrzymania dróg i mostów zajmuje się sprawami:
  • planowanie, nadzorowanie robót z zakresu utrzymania zieleni w pasie drogowym
  • nadzór nad utrzymaniem czystości i jezdni
  • opracowywanie, opiniowanie, wprowadzanie zmian w organizacji ruchu drogowego
  • wprowadzanie ograniczeń, bądź zamykanie dróg i drogowych obiektów mostowych dla ruchu oraz wyznaczanie objazdów, gdy występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób lub mienia
  • dokonywanie okresowych pomiarów ruchu drogowego
  • dokonywanie odbiorów zleconych i własnych robót w zakresie bieżącego utrzymania dróg i pasa drogowego
  • wykonywanie zadań w zakresie zimowego utrzymania dróg
  • przeciwdziałanie awariom powstającym w pasie drogowym
  • przekazywanie informacji o awariach gestorom urządzeń obcych w pasie drogowym
  • dokonywanie systematycznych przeglądów stanu technicznego dróg i ulic na terenie powiatu
  • sporządzanie raportów o bieżącym stanie dróg oraz przekazywanie ich do działu ewidencji
  • nadzór nad robotami związanymi z bieżącym utrzymaniem dróg, tj. nawierzchni dróg, ulic, chodników, rowów i kanalizacji
  • wydawanie zezwoleń na przejazdy po drogach powiatowych pojazdów z ładunkiem lub bez ładunku o masie, naciskach osi lub wymiarach przekraczających wielkości określone w przepisach oraz naliczanie i pobieranie opłat i kar pieniężnych z tego tytułu
  • prowadzenie ewidencji wydanych zezwoleń na przejazd pojazdami nienormatywnymi
  • przyjmowanie interwencji użytkowaników dróg oraz prowadzenie ewidencji zgłaszanych interwencji
Dział ewidencji zajmuje się sprawami:
  • prowadzenie ewidencji dróg i obiektów mostowych wraz z uzupełnieniem komputerowej bazy danych
  • dokonywanie uzgodnień i wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego, na zjazdy z dróg oraz naliczanie i pobieranie opłat i kar pieniężnych z tego tytułu
  • prowadzenie ewidencji awaryjnego zajmowania pasa drogowego
  • prowadzenie ewidencji wydanych decyzji za zajęcie pasa drogowego oraz kontrola przestrzegania wydawanych zezwoleń
  • prowadzenie spraw związanych z regulacją stanu prawnego gruntów zajętych pod drogi powiatowe, w szczególności ustalenie powierzchni gruntu niezbędnej do lokalizacji pasa drogowego dróg powiatowych
  • czuwanie nad przestrzeganiem przepisów porządkowych na drogach przez osoby zajmujące pas drogowy
  • ewidencjonowanie raportów o bieżącym stanie dróg otrzymywanych z działu utrzymania dróg i mostów
  • przygotowanie infrastruktury drogowej dla potrzeb obronnych oraz wykonywanie innych zadań na rzecz obronności kraju
  • prowadzenie zadań związanych z aktualizacją strony internetowej www.zdp.tgory.pl oraz www.zdp.bip.info.pl
Działem interwencji kieruje Kierownik powoływany przez Dyrektora ZDP.
Dział interwencji zajmuje się sprawami:
  • przyjmowanie interwencji użytkowników dróg oraz prowadzenie ewidencji zgłaszanych interwencji
  • dokonywanie wizji w terenie związanych z interwencjami
  • interwencyjne uzupełnianie oznakowania dróg i mostów, doraźne uzupełnianie ubytków w nawierzchniach dróg lub ich naprawa, doraźne naprawy uszkodzeń poboczy, rowów oraz skarp, nasypów i wykopów
  • utrzymywanie w czystości i czytelności znaków pionowych, wymiana uszkodzonych znaków
  • wykonywanie wszelkich drobnych utrzymaniowych i konserwacyjnych robót w celu zapewnienia bezpieczeństwa ruchu
Dział finansowo-księgowy zajmuje się sprawami:
  • prowadzenie rachunkowości ZDP zgodnie z obowiązującymi przepisami
  • kontrola dokumentów pod względem formalnym i rachunkowym
  • prowadzenie kasy i wykonywanie czynności związanych z operacjami kasowymi
  • nadzór nad przeprowadzeniem inwentaryzacji majątku jednostki
  • ewidencja oraz obsługa finansowa zobowiązań bieżących
  • obsługa rachunku dochodów własnych
  • prowadzenie ewidencji śródków trwałych, wyposażenia oraz wartości niematerialnych i prawnych
  • sporządzanie projektów planów finansowych
  • sporządzanie sprawozdań finansowo-księgowych zgodnie z obowiązującymi przepisami
  • sporządzanie sprawozdań finansowych dla potrzeb GUS
  • ewidencja i bieżąca kontrola wydatków oraz kierunków ich rozdysponowania według paragrafów klasyfikacji budżetowej
  • opracowywanie raportów i analiz na użytek wewnętrzny
  • sporządzanie list płac
  • prowadzenie kartotek wynagrodzeń oraz kartotek zasiłkowych pracowników jednostki
  • sporządzanie dokumentacji zgłoszeniowej i rozliczeniowej ZUS
  • sporządzanie deklaracji PIT-4
  • prowadzenie spraw ubezpieczeń pracowników
  • prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania
  • prowadzenie innych spraw wynikających z odrębnych przepisów